| Door:

Nieuwe generatie Ford Focus

Ford gaat in het najaar starten met de nieuwe generatie Focus als hatchback en wagon in vier verschillende uitrustingsvarianten.

Ford claimt dat er een nieuw tijdperk aanbreekt met deze Focus die op het gebied van technologie, comfort, ruimte en rijbeleving een flinke stap voorwaarts moet inhouden. In ieder geval wordt alle bekende elektronica beschikbaar gemaakt zoals een nieuwe Stop & Go, snelheidsbordenherkenning, Lane-Centring technologie, actieve bochtenverlichting met een vooruitziende blik en koplamptechnologie met verkeersbordherkenning.

Stijver

Ford presenteert voor het eerst ook een head-up display in Europa. Bovendien kan de auto met een druk op de knop volledig zelfstandig inparkeren met Active Park Assist 2. De carrosserie van de nieuwe Focus is 20 procent stijver dan van het huidige model. Bovendien heeft Ford de rijdynamiek kunnen verbeteren mede dank zijn een onafhankelijke achterwielophanging en elektrisch geregelde schokdempers.

Smartphone

Natuurlijk schakelt Ford in de nieuwe Focus op naar het SYNC 3 systeem met een 8 inch beeldscherm. Ook het draadloos opladen van een smartphone wordt ingevoerd en natuurlijk kan de koper kiezen voor een Bang & Olufsen Play audiosysteem.

Benzine en diesel

De motorische keuze bestaat uit de driecilinder 1.0 EcoBoost met 100 of 125 pk en de nieuwe viercilinder 1,5 Ecoboost met 150 of zelfs 175 pk. Daarnaast twee geavanceerde diesels, de 1.5 EcoBlue die 95 of 120 pk en de 2.0 versie die aan 150 pk komt. Alle motoren voldoen uiteraard aan de nieuwste emissienormen en zijn volgens WLTP getest voor wat betreft verbruik en CO2-uitstoot. Tot slot introduceert Ford een nieuwe 8-traps automaat.

Hatchback

Klanten kunnen kiezen uit de uitrustingsvarianten Titanium, ST-Line, Vignale en de ruige Active. De nieuwe Ford Focus wordt gebouwd in de fabriek in het Duitse Saarlouis als vijfdeurs hatchback en ruimte Wagon.

Tags