Volkswagen Up krijgt bestelversie
Uiterlijk wijkt de Load Up, zoals Volkswagen de bestelversie heeft gedoopt, weinig af van een gewone vijfdeurs Up. Binnenin heeft de achterbank echter plaatsgemaakt voor een vlakke laadvloer, voorzien van sjorogen, een scheidingsrek. En extra bescherming voor het interieur. In de Load Up kan maximaal 990 liter aan lading mee, met een maximaal gewicht van 361 kilogram. Doordat de achterportieren gewoon aanwezig blijven, kan de laadruimte van alle kanten worden bereikt.
Elektrische stadsdistributie
De Load Up is met name geschikt voor stadsdistributie en met dat in gedachte schuift Volkswagen de elektrische e-Load Up naar voren als belangrijkste uitvoering. Deze volledig elektrische variant is technisch gelijk aan de e-Up en komt dus officieel 160 km ver op één acculading. Ook in de praktijk is dat ruim voldoende voor in de stad. De benzineversie van de Load Up heeft de 1.0 TSI aan boord. Onder de naam Eco-Load Up levert Volkswagen ook een versie op gas.
Uitrusting
Als ‘bestelbusje’ biedt de Up plaats aan twee personen. De standaarduitrusting bestaat uit onder meer automatische airco, navigatie, Maps+More-infotainmentsysteem en stoelverwarming. Verschillende functies zijn te bedienen via Car-Net via de smartphone. De assistentiesystemen Hill Hold en een autonome noodrem zorgen voor de veiligheid tijdens het rijden.
Prijzen
De Load Up is per direct te bestellen voor prijzen vanaf 10.782 euro. Voor dat bedrag rij je weg in de benzineversie. De Eco-Load Up op gas heeft een vanafprijs van 13.019 euro. De volledig elektrische e-Load Up is met een vanafprijs van 22.423 duidelijk duurder. De Load Up wordt geregistreerd op geel kenteken.