Nieuwe Volkswagen Polo vanaf oktober in showroom
De nieuwe Polo is een slag groter dan zijn voorganger en wordt gebouwd op het modulaire MQB-platform van de fabrikant. Ook de wielbasis is vergroot en dat betekent goed nieuws voor zowel de inzittenden als de rijeigenschappen. De inzittenden hebben sowieso weinig reden tot klagen, want de kwaliteit van het interieur is volgens de fabrikant naar een hoger niveau getild.
De nieuwe Polo krijgt de beschikking over een groot aantal voorzieningen die tot voor kort voorbehouden waren aan de Golf en Passat, zoals het digitale instrumentarium en de nieuwste infotainmentsystemen. Ook is voorzien in een brede range aan veiligheidssystemen, zoals Front Assist met City Braking en voetgangersherkenning en een adaptieve cruise control die functioneert tot een snelheid van 210 km/h.
Motorisch is keuze uit negen varianten. De instapper is de 65 pk sterke 1.0 MPI-benzinemotor en voorlopig topmodel de 1.5 TSI met cilinderuitschakeling en 150 pk. Dieselen kan vanaf de marktintroductie in de 95 pk sterke TDI. Daarnaast is de Polo voor het eerst in een versie op aardgas te koop. Volkswagen verklapt alvast dat in een later stadium de GTI ten tonele verschijnt met een 2.0-liter TSI goed voor 200 pk.
Prijzen van de nieuwe Polo zijn op dit moment nog niet bekend.