Seat stapt in B-SUV-segment met Arona
Qua onderstel staat de Arona op dezelfde basis als de nieuwe Ibiza en de Volkswagen Polo. Deze lichtgewicht basis scheept de voorwaarden voor een flinke binnenruimte. Een Arona is hoger dan de nieuwe Ibiza die van hetzelfde onderstel gebruikmaakt. Daardoor kan op de relatief bescheiden lengte toch de binnenruimte van een middenklasser worden gecreëerd. Daarnaast biedt de auto voor 400 liter aan bagageruimte, een getal waarmee de Spanjaard het behoorlijk goed doet ten opzichte van de concurrentie.
Sportief
Het motorenaanbod in de Seat Arona is volledig bekend. Aan de basis staat de 1.0 driecilinder goed voor 95 pk. Dezelfde krachtbron is er ook met 115 pk waarbij de vijfbak voor een zesbak wordt ingewisseld en een zeventraps DSG als optie mogelijk is. De krachtigste benzinemotor wordt sportief neergezet als Arona FR. Hier figureert de nieuwe 1.5-liter van 150 pk die alleen te verkrijgen is met een zesbak. Dieselen gaat op vertrouwde wijze met de 95 of 115 pk 1.6 TDI achtereenvolgens met vijfbak of een zesbak en als optie een DSG.
Kleuren
Seat volgt de trend met drie contrastkleuren voor het dak. Ook in het interieur valt er het nodige te kiezen. Keuze is er tevens uit de uitrustingsvarianten Reference, Style, FR en Xcellence. In ieder geval zal Seat serieus tegengas geven aan de gevestigde orde en alle nieuwkomers in dit B-SUV-segment.