Toyota Auris verliest grammen na facelift
De Toyota Auris is van buiten, maar ook van binnen onder handen genomen. Toyota gebruikt mooiere materialen in het interieur en ook is er een nieuw 4,2 inch scherm voor de boordcomputer. Belangrijker voor de leasemarkt is dat de Hybride aandrijflijn nog zuiniger is geworden. Hij scoort daarmee nu 79 gram CO2 per kilometer. Nog net iets ruimer binnen 14% bijtelling dan eerst dus.
Nieuwe motoren
Toyota levert de Auris ook met twee andere benzine- en dieselmotoren. De belangrijkste nieuwkomer is de 1,2 liter turbomotor met 116 pk en 185 Nm. Toyota geeft een gemiddeld verbruik van 4,6 liter per 100 kilometer op en gekoppeld aan een CVT automaat is hij zelfs nog iets zuiniger: 4,5 liter per 100 kilometer. Zuinig genoeg voor 20% bijtelling. Net als de nieuwe 1,6 liter D4-D dieselmotor met 112 pk. Daarnaast blijven ook de 1.4 D4-D dieselmotor met 90 pk (ook 20%) en de 1.3 VVT-i (25%) leverbaar.
Facelift
De facelift brengt naast optionele LED koplampen, nieuwe achterlichten, andere bumpers, nieuwe wielen en andere lakkleuren nog een aantal actieve veiligheidsystemen naar de Auris. Denk aan zaken als een grootlichtassistent, een rijbaanassistent en een systeem dat verkeersborden kan herkennen. In juni staat de vernieuwde Auris bij de dealer.