Fiat 500X gaat dual clutchen met DCT
Fiat rust de 500X uit met een handgeschakelde versnellingsbak of een automaat. Die laatste is er in de vorm van de negentrapsautomaat van ZF of de DCT-variant met dubbele koppeling. Wanneer de 500X met 4x4 is uitgerust, doet de conventionele automaat dienst maar de nieuwe DCT-bak die nu aan het gamma wordt toegevoegd, werkt samen met de voorwielaangedreven 500X 1.4 Turbo MultiAir.
De 500X met DCT is twee mille duurder dan de handgeschakelde versie en start bij 25.995 euro. Daar komt bij dat die automaat met dubbele koppeling voor een brandstofbesparing van 0.3 l/100km waardoor het verbruik op 5.7 l/100km uit komt. Elke 500X is standaard uitgerust met cruise control (inclusief snelheidsbegrenzer), elektrisch bedienbare ramen vòòr en achter, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, elektronische handrem, een 3,5 inch TFT display en een brandstofvulopening met Smart-Fuel. In tegenstelling tot de 1.6 Multijet diesel komt de 500X met DCT niet in aanmerking voor 20% bijtelling. Dieselen met automaat kan later in combinatie met de 2.0 Multijet 170 pk.