Chevrolet Camaro aan de viercilinder
Viercilinder, V6 en V8
De Camaro wordt leverbaar met drie verschillende motoren. Naast de V6 en V8 die altijd leverbaar waren, komt er nu ook een Camaro met viercilinder. Een 2,0 liter met 274 pk en 393 Nm. Het is hetzelfde blok als van de Opel Astra OPC of de Cadillac ATS. De viercilinder mag dan helemaal nieuw zijn voor de auto, ook de V6 en V8 zijn onder handen genomen. De V6 is de vernieuwde 3,6 liter van GM met cilinderuitschakeling. In de Camaro levert het blok 335 pk en 386 Nm. De topmotor voor dit moment wordt de 6,2 liter V8, nu voorzien van 446 pk en 610 Nm. De drie motoren kunnen allemaal gekoppeld worden aan een handgeschakelde zesbak of een achttraps automaat.
Stijver
De nieuwe Camaro is volgens General Motors maximaal zo'n 60,5 kg lichter geworden. De vorige Camaro woog rond de 1.700 kg, dus door de afvalkuur zit hij meer in lijn met de nieuwe Ford Mustang. De carrosserie is ook 28% stijver geworden dan eerst.
Dempers
Waar de vorige Camaro alleen als ZL1 leverbaar was met magnetische dempers, worden die dempers nu ook leverbaar op de SS (met de achtcilinder). De SS krijgt daarnaast ook kleppen in de uitlaat, waarmee de dempers omzeild worden. Meer geluid dan ooit dus. Deze functie is overigens ook leverbaar op de 3,6 liter zescilinder.
Europa
De Camaro komt ook naar Europa. Later dit jaar komt hij in de Verenigde Staten op de markt. Begin volgend jaar zijn wij vervolgens aan de beurt.
Opeens hebben we straks dus de keuze: deze of de nieuwe Mustang?