Honda HR-V klaar voor de start (met 20% bijtelling)
De HR-V gaat de strijd aan met populaire auto’s zoals de Renault Captur, Citroen C4 Cactus en nieuwkomers zoals de Fiat 500X en Mazda CX-3. Hoewel het compacte SUV-segment niet de grootste zakelijke kansen heeft, weet Honda wel de 1.6 i-DTEC diesel met 20% bijtelling aan te bieden.
Naast de 120 pk diesel met een verbruik van 4.0 l/100km en 104 gram CO2/km is verder een nieuw ontwikkelde 1.5 i-VTEC motor (130 pk) beschikbaar die ook in de nieuwe Jazz te vinden zal zijn. Met uitzondering van de combinatie met CVT-automaat zijn alle motorisaties opgetuigd als Comfort, Elegance of Executive. De HR-V 1.5 i-VTEC CVT is er alleen als Elegance of Comfort maar kan wel te koop lopen met een tot 0.4 l/100km lager verbruik dan de handgeschakelde versie met zesbak.
Prijzen
De prijzen van de HR-V liggen iets hoger dan de concurrentie. De 1.5 i-VTEC stapt als Comfort in voor 25.190 euro, maar daar staat wel een relatief hoog motorvermogen tegenover. Ook heeft de Japanner standaard 16 of 17 inch lichtmetalen wielen.
Dat geldt ook voor de dieselvariant met 20% bijtelling, die aftrapt bij 28.390 euro. Op de uitvoering Elegance (28.390 euro) is optioneel Honda Connect navigatie beschikbaar tegen 700 euro meerprijs. De Executive-uitvoering (33.690 euro) heeft deze courante luxe standaard, evenals allerhande veiligheidssystemen zoals Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Lane Departure Warning en High-beam Support System.