Nieuwe Fiat 500 wint aan stijl
Groei
Fiat spreekt zelf van de 'nieuwe Fiat 500', maar in feite is het nog steeds dezelfde auto. De wielbasis, hoogte en breedte zijn bijvoorbeeld gelijk. In de lengte is hij 1,5 centimeter gegroeid tot 3,57 meter. De grootste verschillen zitten hem dan ook in de details. De bumpers zijn anders, hij heeft nieuwe koplampen, andere achterlichten en een fraaier vormgegeven interieur.
Pop, Popstar en Lounge
De 500 krijgt drie uitrustingniveaus met dezelfde namen als bij de 500X: Pop, Popstar en Lounge. De Pop is de basisuitvoering, die net iets completer wordt dan voorheen. Zo krijg je naast de standaard elektrische ramen en stuurbekrachtiging nu ook altijd zeven airbags, een USB poort voor de radio, stuurwielbediening en LED-dagrijverlichting. De Popstar is wat luxer en voegt daar airconditioning, 15 inch lichtmetalen wielen en een in delen neerklapbare achterbank aan toe. De Lounge is het topmodel met een panoramadak, een 5 inch Uconnect-infotainmentsysteem, een verchroomde grille en een lederen stuurwiel.
Interieur
Net als de namen van de uitvoeringen, komen ook sommige details uit de Fiat 500X. Het stuurwiel lijkt een op een overgenomen te zijn uit die auto en ook het optionele 5 inch display lijkt uit de 500X te komen. De materialen zijn volgens Fiat ook verder verbeterd.
Drie motoren
De motoren van de 500 kennen we al, maar voldoen nu wel allemaal aan de Euro6-norm. Hij wordt leverbaar met twee tweecilinders (60 en 80 pk) en een viercilinder (69 pk). Die TwinAir met 80 pk is ook leverbaar met een Dualogic (gerobotiseerde handgeschakelde) versnellingsbak.
Personaliseren
De 500 was altijd al flink te personaliseren, dat neemt bij de nieuwe alleen maar verder toe. Fiat voegt nieuwe exterieurkleuren toe, maar ook nieuwe bestickeringen, waaronder Schotse ruiten en camouflageprints.
De nieuwe 500 staat in september in de showroom.