Nieuw vlaggenschip Renault Talisman treedt aan
Renault slaat met de Talisman twee vliegen in een klap. Enerzijds is de auto de opvolger van de Safrane en Laguna, anderzijds kan de auto de 'Talisman' in China opvolgen. Aangezien die auto gebaseerd is op de Koreaanse Samsung SM-7, kan de nieuwe Talisman wereldwijd zijn Franse stempel drukken. Ontwerper Laurens van den Acker nam zijn pen ter hand voor het design.
608 liter bagageruimte
De Talisman borduurt voort op het luxe karakter van de Espace met zaken zoals stoelmassage, LED-koplampen, 4Control vierwielbesturing, MultiSense-rijmodi, een head-up display en de exclusieve details van de Initiale Paris. Renault verpakt dit in een grote sedan van 4.86 meter. Daarmee is de Talisman veel groter dan de Laguna en biedt hij ook meer ruimte. De bagageruimte meet een riante 608 liter en volgend jaar kan de Talisman Estate op nog meer liters trakteren.
Vijf motoren
Omdat de Talisman 200 kg lichter is dan de Espace, schotelt Renault een breder motorenaanbod voor. Aan de basis staat de TCe 150 op basis van de 1.6 liter turbomotor, gevolgd door de TCe 200 die we al uit de Espace kennen. Het dieselpalet start bij de dCi 110 en gaat verder met de dCi 130 en 160 biturbodiesel. De benzinevarianten zijn altijd gekoppeld aan een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling (EDC). De diesels hebben optioneel een zestrapsversie, waarbij de dCi 160 die standaard heeft.
Introductie
Renault brengt de Talisman begin 2016 op de markt. De prijzen worden na zijn publiekelijke wereldpremiere op de IAA Frankfurt bekend gemaakt.