Nieuwe Volkswagen Touran moet tij keren
Verkopen
In het eerste halfjaar van 2015 zijn er 291 Volkswagen Tourans geregistreerd. Een dieptepunt in de twaalfjarige carrière van de auto. Nu wordt de auto afgelost. Hij is groter, praktischer, maar vooral flink moderner geworden. De vijf- en zevenzitter van Volkswagen heeft nog steeds dezelfde vanafprijs: 28.890 euro. Wil je een derde zitrij, dan kost dat 805 euro.
Ondanks dat hij dertien centimeter langer is geworden, weegt de auto minder. Zijn bagageruimte is toegenomen tot 835 liter en met de achterbank plat ontstaat er zelfs 1.980 liter. Ook heeft Volkswagen meer aandacht besteed aan de nodige praktische zaken als opbergvakjes, maar ook aan actieve veiligheidssystemen.
Segment
Zakelijk gezien is de Touran ook interessanter geworden. Net na de marktintroductie komt in september ook een versie met 20% bijtelling. Die auto heeft een 1,6 liter dieselmotor met 110 pk en 250 Nm gekoppeld aan een zeventraps DSG automaat met dubbele koppeling. Dan is de auto klaar om de strijd weer aan te gaan met de Citroën Grand C4 Picasso, de Opel Zafira Tourer en de Renault Grand Scenic, die allemaal beter verkochten in het eerste halfjaar van 2015. Op zakelijk gebied moet ook de nieuwe BMW 2 Serie Gran Tourer niet uitgevlakt worden. Ook die auto is leverbaar met 20% bijtelling en standaard zeven zitplaatsen.
Rijtest
We reden deze week met de nieuwe Touran. Benieuwd naar de test? Lees hem hier!