Mazda groeit flink in Nederland
Met de nieuwe Mazda3, CX-5, Mazda6, Mazda6 Sportbreak, MX-5, CX-3 en Mazda2 in twee jaar tijd zijn de Japanners flink aan het vernieuwen geslagen. Het afgelopen kwartaal leverde dat voor de Spaanse markt de meeste groei op (45%), gevolgd door de Italiaanse (35%) en Nederlandse markt (21%).
CX-3
Dankzij recente introductie van de CX-3 profiteert Mazda van een betaalbare SUV voor de particuliere en zakelijke rijder. De CX-3 scoort met zijn 1.5 liter turbodieselmotor 20% bijtelling, terwijl de 2.0 liter benzine ondanks zijn grote inhoud ook heel zuinig is. De Mazda2 begeeft zich als B-segmenter hatchback ook in een belangrijk segment voor de particuliere en zakelijke markt, maar voor beide modellen geldt dat de concurrentie zeer groot is. In ons land lijkt de CX-5 – net subtiel vernieuwd - zijn succes vast te houden, het is met afstand de best verkochte Mazda van 2015 gezien de 1689 registraties.