Europese en Nederlandse verkopen Nissan in de lift
In de eerste zes maanden van dit jaar verkocht Nissan 384.726 auto’s in Europa en verkreeg daarmee de titel het best verkochte Aziatische merk van dit continent. Vooral de grootste afzetmarkten (Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland) lieten de meeste stijging zien.
Nederlands succes
Hoewel de importeur met geen woord rept over de Nederlandse markt, doet het Japanse merk ook in ons land aardige zaken. Met name de Qashqai en Juke realiseren de verkoopplus in de eerste zes maanden van dit jaar met 7252 geregistreerde exemplaren, ten opzichte van 5844 stuks in het eerste halfjaar van 2014. Ook ruim 650 stuks van de Pulsar helpen de verkoopteller aan zwarte cijfers.
Qashqai
Terwijl de Juke en Pulsar vooral bij particulieren in trek zijn, is de Qashqai zowel aantrekkelijk bij het particuliere als zakelijke publiek. Die auto wordt tijdelijk zonder meerprijs met automaat geleverd, maar alleen de Qashqai dCi 110 komt in aanmerking voor 20% bijtelling a raison de 28.000 euro.