En daar zijn de 911 Carrera 4 en Targa 4!
Porsche geeft de 911 modellen met vierwielaandrijving als vanouds verder uitgeklopte wielkasten achter mee. Tussen de achterlichten bevindt zich een 3D-lichtbalk voor meer visueel onderscheid. Zowel de Carrera 4 als Targa 4 modellen staan op het actieve PASM onderstel dat 10 mm verlaagd is. Daarnaast monteert Porsche nieuwe schokdempers voor een nog betere balans tussen sportiviteit en comfort. Naar wens is actieve achterwielbesturing beschikbaar waarmee de 911’s nog dynamischer worden.
3.0 'flat six'
De 911 Carrera 4 en Targa 4 worden aangedreven door de nieuwe 3.0 liter zescilinder boxermotor (met turbo), goed voor 370 pk. De S-modellen staan met 420 pk te trappelen van ongeduld. In combinatie met het Sport Chrono Pakket en de PDK-automaat levert dat de snelste prestaties op; maximaal 305 km/u en een 0-100 tijd van 3.8 seconden. Helemaal leuk is een druk op de Sport Response knop – bekend uit de 918 Spyder - waarbij de aandrijflijn twintig seconden lang op scherp staat om maximaal te accelereren.
Praktisch
Een praktische vondst is de knop die de vooras met 40 mm verhoogt om het nemen van drempels te vergemakkelijken. Verder maakt Porsche de 911 praktisch voor dagelijks gebruik met het nieuwe PCM infotainmentsysteem dat werkt met een 7 inch touchscreen. De bediening werkt zoals bij een smartphone en input via schrijfbewegingen is ook omgelijk.
Introductie
De nieuwe 911 Carrera 4(S) en Targa 4(S) worden begin 2016 op de markt verwacht. De prijzen worden in een later stadium bekend gemaakt.