Volvo V70 en XC70 uitzwaaien als Polar en Polar+
Nederland is ruim zeventigduizend V70’s rijk en als het aan Volvo ligt, kunnen er daar nog wel een paar bij. De V70 is voortaan als Polar of Polar+ leverbaar, de XC70 komt alleen als Polar+ voor de dag. Het zijn de extra luxe uitzwaaiversies, want opvolger V90 (althans, voor de V70) staat medio volgend jaar klaar.
Uitrusting
De V70 Polar is lekker luxe met onder meer bi-xenon, lederen bekleding met stoelverwarming, parkeerverwarming, Volvo On Call, elektrisch bediende achterklep, stoelverwarming en nieuwe 16 of 17 inch wielen. Ook komt Volvo met het TFT Crystal instrumentarium, elektrisch inklapbare buitenspiegels met grondverlichting en een praktische voorziening als een neerklapbare passagiersstoel voorin voor de dag.
Nog meer luxe biedt de Polar+ uitvoering van de V70, met elektrisch verstelbare voorstoelen, stoelventilatie, Park Assist voor, elektrisch bedienbaar schuifdak, lederen afwerking van de bovenzijde van het dashboard, walnoten hout-inleg en geperforeerd softleder.
Vier- en vijfcilinder
Onder de motorkap geen verrassingen; de V70 Polar is er als T4 of D3 en als Polar+ is ook de D4 beschikbaar. De XC70, die alleen als Polar+ in de prijslijst staat, is te rijden met de D4, T5 of D5 AWD motorisatie.
Opties
Opties zijn voor beide modellen beschikbaar. Nieuw is de Audio Line met een Harman Kardon premium audiosysteem met 650 watt versterker, DAB+-radio en een subwoofer inclusief een eigen 260 watt versterker (1.195 euro), en de Estate Line met onder meer niveauregeling achter, roofrails en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (995 euro voor de V70 en 795 euro voor de XC70).
Prijzen
De V70 Polar is er vanaf 39.995 euro (D3/T4) en kost als Polar+ minimaal 43.495 euro. Stoere broer XC70 start bij 51995 euro (T5/D4 Geartronic), oplopend naar 59.495 euro als het de D5 AWD mag zijn. De V70 wordt standaard met handeschakelde zesbak geleverd maar is optioneel te verkrijgen met de achttraps Geartronic. Bij levering in 2016 scoren alle moden 25% bijtelling.