Nieuw gezicht voor de populaire Volvo V40
Sinds zijn introductie in de zomer van 2012 is de Volvo V40 op de XC60 na de best verkochte Volvo van Europa. In Nederland neemt de V40 wel de leiding, ook in zijn segment. De Zweden geven het model nu het nieuwe familiegezicht en dat valt direct op.
Inscription
De facelift omvat een nieuwe grille met het actuele Volvo-logo en een set nieuwe koplampen met Thor-dagrijverlichting, zoals ook de XC90, S90 en V90 die hebben gekregen. Verder zijn er nieuwe kleuren, andere wielen, gewijzigde bekledingen en verse instaplijsten. De Summum-uitvoering is vervangen door de V40 Inscription en op het aircosysteem prijkt nu het CleanZone logo, aangezien Volvo wilt benadrukken dat de klimaatregeling daadwerkelijk ingaande lucht reinigt.
Op motorisch vlak ging de V40 steeds met zijn tijd mee. Het nieuwe modeljaar heeft voor Nederland dus geen wijzigingen in petto. Wat de V40 modeljaar 2017 moet gaan kosten is nog niet bekend.