Warning: session_start(): open(/var/lib/php/sessions/sess_0k2a9mma6k4panvcdu0uq3n2l5, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/blackorange/site/htdocs/apps/bootstrap.php on line 68

Warning: fopen(/home/blackorange/site/htdocs/apps/../public/assets/cache/d682243aec205caf0827562096d95aa0551fd8cd): failed to open stream: No space left on device in /home/blackorange/site/htdocs/_core/lib/Cache.php on line 141

Notice: unserialize(): Error at offset 4093 of 4096 bytes in /home/blackorange/site/htdocs/_core/lib/Cache.php on line 111
Leaseautotest vernieuwde Mitsubishi Outlander PHEV


| Door:

Mitsubishi Outlander PHEV nog steeds lieveling?

De Mitsubishi Outlander was bij zijn introductie de bijtellingslieveling van menig leaserijder. Nu heeft de Outlander een onmiskenbare facelift gekregen en willen we weten of hij iets van zijn lease-allure verloren heeft.

Prestaties

De plug-in versie van de Mitsubishi Outlander, de Outlander PHEV, wordt geleverd met een 2.0L benzinemotor van 121pk én twee elektromotoren van elk 82 pk. Deze pk’s kunnen niet 100% bij elkaar opgeteld worden, maar je komt toch tot een verdienstelijke 203pk. Dankzij de plug-in hybride techniek en het accupakket kun je zo’n 40 kilometer elektrisch rijden en blijft de gemiddelde CO2-uitstoot beperkt tot slechts 42 gr/km, een nog lagere score dan voorheen. Daardoor betaal je in 2016 slechts 15% bijtelling.

De elektromotoren sleuren goed aan de Outlander. Daardoor krijg je direct het gevoel van snelheid en kracht. Als je de stopwatch erbij haalt, dan valt de 0-100km/h iets tegen (11 seconden), maar aan souplesse bij inhalen is er geen gebrek. Motor- en rijgeluiden zijn met de facelift ook beter gefilterd door isolatie. Door het hogere gewicht én de hogere koets is de Outlander niet de ultieme bochtenvreter, maar meer de snelwegtoerauto. Gedurende onze test noteerde de Outlander PHEV een praktijkverbruik van 1:16,8, maar wie meer ‘stekkert’ kan die score zonder meer nog verbeteren.

Ergonomie

Middels een hoge instap zit je goed in de Outlander. Je kijkt uit over een prettig ogend interieur. Ten opzichte van vorige Outlander is het dashboard er een stuk op vooruit gegaan door betere afwerking. Mits je van glanzende materialen houdt is de cabine keurig afgewerkt. Alhoewel de Outlander nog steeds veel knoppen heeft, zijn de knoppen nu wel logischer gegroepeerd.

Infotainment

Het touchscreen navigatiesysteem werkt goed. Visueel worden de aanwijzingen óók tussen de toeren- en snelheidsmeter weergegeven. Het is alleen vreemd dat je je navigatieopdrachten niet kunt inspreken, want de carkit kun je wel met je stem bedienen. De 360 graden camera zorgt voor een compleet beeld rondom de auto. Handig met inparkeren. Vanaf de Executive Edition heb je het Rockford Fosgate geluidssysteem met maar liefst 710W en 9 luidsprekers wat zorgt voor een bovengemiddeld goed geluid, al hadden we toch iets meer klank verwacht.

Ruimte

De Outlander is een serieus ruime auto; je zit als volwassene op elke plek goed. Aan been- en hoofdruimte geen gebrek. De bagageruimte is met 463liter ook ruim en kan zelfs uitgebreid worden naar 1613 liter als je de achterbank neerklapt. Onder de bagagevloer kun je alle losse kofferbakspullen goed kwijt. Vooral handig voor de twee standaard oplaadkabels. Voor degene die nog meer moeten vervoeren; dakdragers en een trekhaak zijn één van de meest verkochte accessoires.

Opvallend

De niet-Plug-In Outlander is verkrijgbaar als zevenpersoonsuitvoering. De PHEV alleen als vijfpersoons. De zevenpersoonsuitvoering heeft echter 21% bijtelling en daardoor betaal je maandelijks € 83,- meer aan netto bijtelling (o.b.v. 40,4% belasting). Dat is persoonlijke afweging. Je kunt met de Mitsubishi smartphone app je auto voorverwarmen. Via de app kan dit max. 30 minuten. Als je dit in de auto instelt, dan kan het voor max. 15 minuten. Bij strenge nachtvorst kan dit te kort zijn. Niet elke plug-in auto kan een flinke aanhanger trekken, maar de Outlander kan dat gelukkig wel. 1500kg is geen probleem voor de techniek. Houd wel rekening met een flink hoger verbruik en de relatief kleine brandstoftank van 45 liter.

Prijs

De Outlander PHEV is verkrijgbaar vanaf € 41.990,-. Dan rijd je de Business Edition. Wij hopen dat je € 3.000,- meer mag/kunt uitgeven voor de Executive Edition. Dat ziet er beter uit (grotere velgen), klinkt beter (Rockford Fosgate Audio) en je zit er in de zomer en winter geklimatiseerd bij vanwege de dual zone airconditioning en stoelverwarming. Voor een nog luxere Instyle of Instyle+ versie betaal je respectievelijk € 49.990,- en € 53.990.  De vanaf bijtellingsprijs is € 212,- per maand als je uitgaat van de instapversie en 40,4% belasting.

Conclusie

Voor € 41.990,- kun je geen goedkopere Plug-In SUV krijgen. De Mitsubishi Outlander PHEV is als SUV met 15% bijtelling uniek. De overige Plug-In SUV’s zijn de (grotere) Volvo XC90 en Audi Q7 e-Tron, gevolgd door de Mercedes GLC 350e en GLE 500e. Het is geen straf om met hen in één adem te worden genoemd. De Outlander is gewoon een erg ruime auto die behoorlijk luxe uitgerust is – zeker als Executive Edition - en er na zijn facelift beter uitziet. Daarmee is de Outlander nog steeds een aantrekkelijk aanbod.

Lease de Mitsubishi Outlander 5d

Mitsubishi Outlander 5d
Mitsubishi Outlander 5d lease vanaf netto bijtelling vanaf

Tags


Warning: Unknown: open(/var/lib/php/sessions/sess_0k2a9mma6k4panvcdu0uq3n2l5, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php/sessions) in Unknown on line 0