Diesel dominant bij Alfa Romeo Giulia
Drie diesels
Diesels zijn bij de Giulia leidend. Er zijn drie varianten van de 2.2 JTDm diesel beschikbaar (136 pk, 150 pk, 180 pk), waarbij de laatste twee versies ook aan een automaat te koppelen zijn. Alle diesels profiteren van 21% bijtelling, al dan niet dankzij de Business versies met 16 inch velgen. Dieselen kan vanaf 39.950 euro (2.2 JTDM 136 pk Business) en dat loopt op naar 45.950 euro voor de 2.2 JTDm 180 pk met achttrapsautomaat. De 180 pk sterke dieselvariant met ECO-badge a 42.950 euro heeft standaard een achttrapsautomaat maar komt later. Opvallend dat uitgerekend die topversie ook de zuinigste Giulia is, getuige de CO2-uitstoot van 99 g/km.
Vier uitvoeringen
Verder is de achterwielaangedreven sportsedan verkrijgbaar in vier uitvoeringen: Giulia, Super, Business en Business Super. De genoemde Business versies hebben naast 16 inch velgen (grotere maten als optie leverbaar) ook courante luxe zoals navigatie, verwarmde elektrische spiegels en parkeersensoren achter. De Business Super uitrusting trakteert op stof/lederen stoelen, automatisch dimmende binnenspiegel, parkeersensoren vóór en achter, een achteruitrijcamera en dodehoekdetectie. Ongeacht de uitvoering biedt de Giulia verder altijd Forward Collision Warning (FCW) met Autonomous Emergency Brake (AEB) en herkenning van voetgangers, IBS (Integrated Brake System), Lane Departure Warning (LDW), digitale radio en cruise control.
De eerste klanten worden verder zonder meerprijs verblijd met lederen bekleding, 2000 euro inruilvoordeel (indien van toepassing) en lagere prijzen voor groter lichtmetaal: 17 inch voor 895 euro en 18 inch voor 1095 euro. Extra vertier is optioneel in de vorm van een Sport Pack, Driver Assistance Pack, Performance Pack, Sound Pack en Luxury Pack.
Benzine?
Liever een Giulia op benzine? De 2.0T staat aan de betaalbare basis voor 39.450 euro. Wie 200 pk niet voldoende vindt moet doorsparen voor de Giulia QV met 510 pk, die net geen 108 mille kost.