Peugeot maakt 3008 aantrekkelijk als zuinige SUV
SUV+i-Cockpit
De 3008 van Peugeot kwam in 2009 op de markt en heeft het in de zakelijke markt niet onverdienstelijk gedaan, mede vanwege dieselhybride-uitvoering. De nieuwe generatie gaat nog meer landen betreden en vanwege de toenemende vraag naar SUV’s – de gewichtige nadelen van die auto’s zijn verleden tijd - transformeert de 3008 tot een stoerder model en heeft nog een primeur in handen, de nieuwe i-Cockpit met digitaal instrumentenpaneel en groot scherm voor infotainment.
Zuinigste motoren
Hoe maakt Peugeot de 3008 aantrekkelijk voor de zakelijke markt? Met onder meer 100 kg lager gewicht dankzij het nieuwe platform waarop de auto is gebaseerd. Dat EMP2-platform maakt het ook mogelijk om de beste motoren te introduceren zoals de PureTech 130 en e-THp 165 of de BlueHDi 120/150/180, die daarmee de laatste CO2-uitstoot in hun klasse mogen noteren. De opgave van de diesels zijn nog niet vrijgegeven maar de PureTech 130 doet bescheiden met 115 g/km CO2. Wanneer de nieuwe 3008 in oktober 2016 op de markt komt, hebben de diesels in ieder geval 21% bijtelling.
Comfort en veiligheid
De nieuwe 3008 maakt ook furore met de laatste generatie veiligheids- en assistentiesystemen zoals adaptieve cruise control, dodehoekdetectie, parkeerhulp met 360 graden camera, rijstrookdetectie, Hill Assist Descent Control, Active Safety Brake noodrem, verkeersbordherkenning en vermoeidheidsdetectie. Opmerkelijk: vierwielaandrijving is niet mogelijk; Peugeot voorziet slechts in uitgebreide tractieregeling met M+S banden. Comfort verzorgt Peugeot met massagestoelen, een parfumeur, sfeerverlichting en een neerklapbare passagiersstoel.