Audi A7 op waterstof in Los Angeles
Plug-in hybride én elektrisch
De Audi A7 h-tron quattro heeft twee aandrijflijnen. De voorwielen worden aangedreven door elektromotoren, die hun energie halen uit een brandstofcel. De achterwielen worden aangedreven door het hybride-systeem dat we al kennen uit de A3 e-tron. En dus worden alle wielen aangedreven: quattro. In totaal heeft de auto 272 pk.
Cijfers
Met die 272 pk kan de A7 in 7,9 seconden naar 100 km/h sprinten en door naar een top van 180 km/h. Relevanter is de range. Zodra de auto in brandstofcelmodus wordt gebruikt, kun je er maximaal 500 kilometer mee rijden. Hij gebruikt in die modus namelijk ongeveer 1 kg waterstof per 100 kilometer. Het energieverbruik komt volgens Audi ongeveer overeen met 3,7 liter aan benzine per 100 kilometer. De range wordt verder uitgebreid door de lithium-ion accu's achterin, die zorgen voor een extra bereik van 50 kilometer. Die accu's zijn op te laden door hem aan het stopcontact te leggen (twee tot vier uur voor volle accu's) of door energieterugwinning uit bijvoorbeeld remenergie.
Cijfers
Met die 272 pk kan de A7 in 7,9 seconden naar 100 km/h sprinten en door naar een top van 180 km/h. Relevanter is de range. Zodra de auto in brandstofcelmodus wordt gebruikt, kun je er maximaal 500 kilometer mee rijden. Hij gebruikt in die modus namelijk ongeveer 1 kg waterstof per 100 kilometer. Het energieverbruik komt volgens Audi ongeveer overeen met 3,7 liter aan benzine per 100 kilometer. De range wordt verder uitgebreid door de lithium-ion accu's achterin, die zorgen voor een extra bereik van 50 kilometer. Die accu's zijn op te laden door hem aan het stopcontact te leggen (twee tot vier uur voor volle accu's) of door energieterugwinning uit bijvoorbeeld remenergie.