Het (zomer)succes van de Volkswagen Polo
De huidige generatie Polo dateert alweer uit 2009 maar dat mag de verkooppret niet drukken. Hoewel het model anno 2016 niet de ruimste of meest comfortabele is in deze klasse, gaat de Polo wel erg met zijn tijd mee op het gebied van uitrusting, veiligheidsopties en motorenaanbod.
Voorsprong met luxe en veiligheid
In het B-segment zien we steeds meer luxe en veiligheidsopties hun intrede doen vanuit hogere klassen en sinds de facelift spant Volkswagen de kroon met de Polo, die qua verkopen dit jaar alleen de Golf voor zich moet dulden. De Polo is leverbaar met opties en luxe zoals adaptieve cruise control, LED-verlichting of bi-xenon verlichting, vermoeidheidsherkenning, Multi Collision Brake, navigatie met App-Connect mobiele online diensten, adaptieve onderstelregeling en Front Assist met City Emergency Brake, zaken waar de concurrentie geen weerwoord tegen heeft.
Clio
Alleen de vernieuwde Renault Clio komt in de buurt met zijn LED-koplampen, automatisch inparkeersysteem, sterkere dieselmotoren en een automaatoptie voor de diesel. De Fransoos is nu ook verkrijgbaar als dCi 110 naast de dCi 90 en dCi 90 EDC, terwijl de Polo nu alleen met de handgeschakelde 1.4 TDI 90 pk de showroom verlaat. In het benzine-aanbod heeft Volkswagen weer de overhand want de Polo is er met 60 pk, 75 pk, 90 pk, 95 pk, 110 pk of 192 pk (GTI).