Extra zuinige Infiniti-motor met variabele compressie
Infiniti noemt het een VC-T motor, waarbij VC staat voor variabele compressie en de T voor turbo. De krachtbron moet in plaats komen van de 3,5 liter V6-motor, maar heeft slechts een inhoud van 2,0 liter en vier cilinders. Het geheim voor zowel flinke prestaties als een zeer laag verbruik schuilt in de mogelijkheid om de compressieverhouding - dat is de mate waarin het benzine/luchtmengsel wordt samengeperst - te variëren. Voor maximale kracht is een lage compressie met veel turboassistentie goed, voor maximale zuinigheid een zeer hoge. Bij de Infiniti-motor varieert het van 8,0 tot 14,0 op 1.
De Infiniti VC-T motor levert 270 pk en een koppel van 390 Nm. En hij zou 27 procent minder benzine verbruiken dan een gewone benzinemotor en daarmee op het niveau van een tweeliter dieselmotor zijn. Maar dan wel veel schoner dan zo'n dieselmotor. Infiniti heeft de techniek voor de VC-T motor gepatenteerd en naar verwachting verschijnt eind 2017 het eerste model met deze nieuwe motor.