Warning: session_start(): open(/var/lib/php/sessions/sess_g1e8tqmhsj0bakaiu787so61v2, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in /home/blackorange/site/htdocs/apps/bootstrap.php on line 68

Warning: fopen(/home/blackorange/site/htdocs/apps/../public/assets/cache/b56d2dffa9d2a7a8578cd631ec9adf4443148cad): failed to open stream: No space left on device in /home/blackorange/site/htdocs/_core/lib/Cache.php on line 141

Warning: fopen(/home/blackorange/site/htdocs/apps/../public/assets/cache/2b6fcf920e2edc10826308233d35cb9617c148fa): failed to open stream: No space left on device in /home/blackorange/site/htdocs/_core/lib/Cache.php on line 141

Notice: unserialize(): Error at offset 4093 of 4096 bytes in /home/blackorange/site/htdocs/_core/lib/Cache.php on line 111
Leaseautotest: nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse Estate leasen


| Door:

De nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse Estate pakt uit

De Mercedes-Benz E-Klasse is een sterke speler in het luxesegment en komt nu ook in elegante gezinsverpakking voorrijden. Hoe maakt de E-Klasse Estate een vuist tegen de andere gevestigde orde? Dat zoeken we graag uit met de E220d.

Ergonomie/Ruimte

Goed, de nieuwe E-Klasse Estate heeft minder bagageruimte te bieden dan zijn voorganger: 1820 liter. De schuiner aflopende achterruit is daar debet aan. Wel laat de achterbank zich in een rechtopstaande stand ‘cargo’ zetten, zodat er 35 liter extra bagageruimte is zonder de leuning neer te klappen. Echt prettig zit je dan overigens niet, want de leuning staat 10 graden rechterop.

In andere opzichten evenaart hij zijn voorgangers, of zet hij ze naar een tweede plan. Zo is eind dit jaar ‘het derde bankje’ te bestellen waarmee Mercedes twee extra zitplaatsen voor kinderen creëert in de bagageruimte. Bij Volvo is deze traditie anno 2016 uitgestorven, maar Mercedes houdt vast aan deze functionaliteit. Been- en schouderruimte op de achterbank is er meer dan ooit. Hebben we echt nog een S-Klasse nodig? Feitelijk niet…

De E-Klasse loopt momenteel binnen de Mercedes-familie ook voorop in ergonomie en functionaliteiten. Zo ‘beleef’ je het dashboard via de optionele widescreen cockpit met twee 12.3 inch schermen. Touch-toetsen op het stuur en zowel een draaiknop als een touch-pad in de middenconsole dienen ter bediening van de boordcomputer en het infotainmentsysteem. Er leiden meer wegen naar Rome en Mercedes bewandelt ze allemaal. Dat heeft ook een nadeel, want je moet je er wel even in verdiepen. Op gebied van infotaiment en technologie heeft de nieuwe E-Klasse wel meer opvallende zaken.

Infotainment

Het COMAND-infotainmentsysteem is zeer uitgebreid en net zo uitgebreid te bedienen. Na enige verdieping in de wegen naar Rome – de genoemde stuurtoetsen, het touchpad en de draaiknop – kun je er onderweg veel mee instellen. Van sfeerverlichting (64 kleuren) en weergavethema’s tot de navigatie. De navigatie werkt met Live Traffic informatie voor een nauwkeurige reistijdbepaling en uiteraard zijn de nieuwste smartphones helemaal verbonden met Apple CarPlay en Android Auto. Telefoons die er geschikt voor zijn – veelal Android-toestellen – kun je draadloos opladen in een speciaal vakje. Diezelfde telefoon maakt het ook mogelijk om als digitale autosleutel (via NFC-techniek) te dienen en de auto te starten. Er is overigens ook een voordeliger navigatiesysteem: Garmin Map Pilot.

Uitvoeringen

Geen enkele E-Klasse wordt in de praktijk standaard geleverd voor de instapprijs van 54.495 euro. Veelal kiest een koper voor de Avantgarde, Exclusive of AMG Line. Elke smaakmaker heeft zijn eigen afwerking en sfeer voor in- en exterieur, met juist meer chroom of minder, hout of aluminium en een ster op de neus of in de grille. Speciale Lease Editions zijn er niet voor de Estate, alleen voor de Limousine met dieselmotor en de plug-in hybride. Meer over het motorenaanbod en de uitrustingsniveaus kun je hier lezen. Er is keuze uit een reeks vier- en zescilinder motoren op benzine en diesel. Allen vallen in de 25% bijtellingscategorie.

Vergelijking/concurrentie

De nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse gaat de strijd aan met de Duitse, Japanse en Zweedse concurrentie. Denk daarbij aan de Audi A6, BMW 5 Serie, Lexus GS en Volvo S/V90. De 5 Serie staat op het punt te worden opgevolgd, maar of deze auto een bedreiging vormt voor de E-Klasse is nog maar de vraag. Elk merk zoekt zijn eigen kracht en Mercedes blinkt vooral uit in comfort en veiligheid. Wat dat betreft staat de Volvo V90 dan dichtbij.

Conclusie

Mercedes zet de traditie van een ruime stationwagon met alle comfort opnieuw voort. De E-Klasse Estate toont zich eleganter en moderner dan ooit, boordevol technieken die zelfs de S-Klasse nog niet heeft. Voorzien van de E220d en standaard negentrapsautomaat staat de Duitser sterk; het rijcomfort is hoog tot zeer hoog, afhankelijk van het gekozen onderstel. Jammer dat de plug-in hybride aan de neus van de Estate voorbij gaat, zodoende zal de Limousine een snellere start maken in de lease.

Lease de Mercedes-Benz E-klasse 4d

Mercedes-Benz E-klasse 4d
Mercedes-Benz E-klasse 4d lease vanaf netto bijtelling vanaf

Tags


Warning: Unknown: open(/var/lib/php/sessions/sess_g1e8tqmhsj0bakaiu787so61v2, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php/sessions) in Unknown on line 0