MINI Clubman beste nieuwkomer op zakelijke markt
Zakelijk courant
De nieuwe MINI Clubman onderscheidt zich van de gewone MINI drie- en vijfdeurs door meer interieurruimte en praktisch laadgemak. Hij is daardoor goed inzetbaar als gezinsauto en daarnaast courant voor de zakelijke markt met premium optiemogelijkheden en ruime motorenkeuze. In de Zakenauto van het Jaar-verkiezing van Automobiel Management is de Clubman door de vakjury - bestaande uit directieleden van grote leasemaatschappijen, vertegenwoordigers van grote fleetowners, onafhankelijke lease-experts en ervaren journalisten - uitgeroepen tot Beste Nieuwkomer 2017. Eerder dit jaar werd MINI ook al uitgeroepen tot populairste automerk op de occasionmarkt. MINI kreeg daarvoor de ‘Occasion van het Jaar 2016’-award uitgereikt tijdens het evenement Driving Business Remarketing.
Verkopen in de plus
Op de Nederlandse markt is MINI steeds populairder. Met name dankzij de MINI vijfdeurs en MINI Clubman lagen de verkopen van 2015 ruim 30% hoger dan 2014. Op de zakelijke markt namen de verkopen ruim 60% toe tot ruim 1300 auto’s. Dit jaar liggen de verkopen tot nu toe 21% in de plus.
Business Edition en John Cooper Works
MINI levert de Clubman tijdelijk als speciale Business Edition met 21% bijtelling, waarover we hier eerder berichtten. Op de Autosalon van Parijs presenteert de Clubman zich als John Cooper Works met 231 pk. Het nieuwe sportieve topmodel kost 45.990 euro maar de Clubman is er vanaf 24.490 euro.