Hybride prototype nieuwe Honda CR-V
De volledig nieuwe uitstraling van de Honda CR-V komt vooral aan de voorkant goed tot uitdrukking. De auto is langer, breder en hoger geworden en draagt uiteraard een andere uitstraling.
Geen versnellingsbak
Dunne A-stijlen, grote wielen en scherpe lijnen vormen met elkaar een nieuw model. De CR-V Hybrid biedt de combinatie van een 2 liter i-VTEC benzinemotor, een elektromotor en een aparte elektrische generatormotor. Een versnellingsbak is niet nodig, er is sprake van één vaste overbrenging. Uiteraard gaat het wisselen tussen de beide motoren geheel automatisch.
Snelweg
Er zijn drie verschillende rijmodi, volledig elektrisch, hybride of alleen op de verbrandingsmotor. Die laatste mogelijkheid wordt vooral gebruikt op de snelweg of bij snel accelereren.
Zesbak of CVT
De nieuwe Honda CR-V kan na lancering ook worden geleverd met de uit de Civic bekende en volledig nieuwe 4 cilinder 1,5 liter turbo met naar keuze een zesbak of een CVT automaat. Een diesel behoort vanaf deze nieuwe generatie niet meer tot de mogelijkheden. Begin volgend jaar zal Honda de definitieve productieversie laten zien.