Grote actieradius voor Hyundai Kona Electric
Aan de buitenkant ziet de Kona Electric er uit als een gewone Kona op benzine. Alleen in de grille is ruimte geschapen voor het luikje waarachter de laadaansluiting schuil gaat. Hyundai levert de eerste SUV die zich volledig elektrisch voortbeweegt.
Topsnelheid
Hyundai gaat het model vanaf komende zomer aanbieden met een 39,2 en 64 kWh batterij. De kleinste wordt gekoppeld aan een elektromotor die 135 pk levert en een koppel van 295 Nm. Deze versie heeft een actieradius van 300 kilometer volgens de WLTP testcyclus. De krachtigste batterij wordt gekoppeld aan een elektromotor die 205 pk levert, terwijl het koppel identiek blijft. In slechts 7,6 seconden accelereert de Kona Electric naar de 100 km/h. De topsnelheid voor beide uitvoeringen bedraagt 167 km/h.
Opladen
De lithium-ion-polymeer batterij laat bij een snellader van 100 kW voor 80 procent op in 54 minuten. Dat geldt voor beide versies. Met een 7,2 kW onboard-oplader duurt dit respectievelijk 6 uur en 10 minuten of 9 uur en 40 minuten. De auto heeft geen traditionele pook, maar wordt met knoppen bediend. Voor wat betreft de uitrusting is de Electric vergelijkbaar met de benzine aangedreven varianten.