Nieuwe Lexus RX maatje groter
Design
De nieuwe RX is helemaal in lijn met de andere nieuwe modellen van het merk. Dat betekent: een grote grille, opvallende lijnen en scherpe hoeken. De RX is 12 centimeter langer geworden ten opzichte van zijn voorganger, voor een totale lengte van 4,89 meter. De wielbasis nam met vijf centimeter toe, tot 2,79 meter.
Comfort
Die extra centimeters komen vooral de achterpassagiers ten goede. Volgens Lexus is de been- en knieruimte vergelijkbaar met die van een Lexus LS. De achterpassagiers kunnen de leuningen van hun verwarmde stoelen ook nog verder naar achteren klappen. Voorin zit een 12,3 inch scherm voor de infotainment en heeft de bestuurder een Head-up display.
Hybride
Lexus heeft de hybride aandrijflijn van de RX onder handen genomen. Hij heeft nog steeds een 3,5 liter zescilinder, maar die is verder aangepast. Samen met de elektromotoren levert hij nu ‘meer dan 300 pk’ volgens Lexus. Het vorige model had gecombineerd 299 pk, dus meer dan driehonderd lijkt logisch. Wel heeft hij voortaan altijd vierwielaandrijving, in tegenstelling tot het vorige model, dat ook met voorwielaandrijving leverbaar was. Een plug-in versie verwachten we overigens niet, dus de nieuwe RX krijgt waarschijnlijk geen bijtellingsvoordeel.
Sturen
De RX moet beter sturen dan zijn voorganger. Lexus heeft het onderstel aangepast en ook de carrosserie is stijver. Optioneel is hij ook leverbaar met adaptieve dempers of als F-Sport.
In het laatste kwartaal van dit jaar moet de nieuwe RX in de showroom staan.