Dynamische vormen voor nieuwe Peugeot 508 SW
Peugeot noemt de break ook radikaal, net zoals de sedan die berline-coupé wordt genoemd. De bouwwijze is zoals men van een stationwagon mag verwachten. Tot en met de voorportieren zijn beide modelvarianten identiek.
Populair
Ook bij de SW wil Peugeot een premiumauto neerzetten onder de generalisten. Het traditionele D-segment neemt in Europa af, maar de stationwagon is hieronder wel het meest populair. Ook de SW krijgt de portieren zonder omlijsting. De bescheiden hoogte van 1,42 meter geeft al aan dat voor een elegant dynamische vorm is gekozen. De lengte bedraagt 4,78 meter.
Automaat
Dat de nieuwe 508 SW wat meer 'lifestyle' is dan zijn voorganger, dat moet men bekopen met een afgenomen bagagevolume. Die gaat van 560 naar 520 liter. Na het neerklappen van de achterbank groeit dit naar een forse 1780 liter. Het motorenaanbod loopt in de pas met de sedan. Dat betekent een 180 en 225 pk 1,6 liter benzine met 8-traps automaat. Op het dieselfront motoren met 130, 160 en 180 pk waarbij alleen de instapper standaard met een handbak wordt aangeboden.