Renault Kadjar dieselt met 20% bijtelling
Renault’s nieuwe Kadjar is de grote broer van de Captur, maar heeft genen van alliantiegenoot Nissan Qashqai. Door de auto iets langer te maken heeft de Fransoos meer bagageruimte te bieden. In Nederland levert Renault de Kadjar met de TCe 130 benzinemotor of de dCi 110/130 diesels. De dCi 110 is er met zesbak of EDC-automaat en die komt in aanmerking voor 20% bijtelling. Naast deze zakelijk interessante diesel verwacht de importeur vooral de benzinevariant aan de man te brengen. Met uitzondering van de Kadjar dCi 130 Bose 4x4 is de Kadjar altijd voorwielaangedreven.
Verder biedt Renault de uitvoeringen Life, Zen, Intens en Bose, waarbij de instapper al is uitgerust met zes airbags, cruise control, elektrische handrem, handbediende airconditioning, LED-dagrijverlichting, LED-achterlichten en een uitgebreid audiosysteem met multimedia-aansluitingen en Bluetooth. Door die standaarduitrusting is de Kadjar iets duurder dan de Qashqai.
Prijzen
Met de TCe 130 motor kost deze als Life 24.790 euro. Dieselen (dCi 110) kost minimaal 29.790 euro in de uitvoering Zen, met twee mille meerprijs voor de EDC-automaat, die dezelfde CO2-uitstoot noteert als de handgeschakelde versie: 99 gram. Daarmee scoort de dCi 110 altijd 20% bijtelling. Als Zen heeft de Kadjar ook een sleutelkaart, 17 inch lichtmetaal, regen- en lichtsensoren, mistlampen en automatisch geregelde airco. De sterke dCi 130 diesel kost minimaal 34.390 euro (Intens) en staat met 4x4 in de Bose-uitvoeringvoor 39.390 euro in de prijslijst. Naast Bose-audio heeft deze topversie ook 19 inch lichtmetaal en LED-koplampen.
Lees hier onze eerste bevindingen over de nieuwe Renault Kadjar.