Nieuwe Renault Grand Scenic volgt hart en ratio
Nu de fiscus de bijtelling in 2016 op nieuwe leaseauto’s gelijktrekt op 22%, hoeft de zakelijke rijder niet meer op grammen CO2/km te selecteren, maar kan hij zijn hart volgen. Met de nieuwe Grand Scenic smelt Renault oog voor design en praktisch gemak heel goed samen.
Groter
Kort na de onthulling van de Scenic is de Grand Scenic een feit. Het model is een stuk groter dan de Scenic, maar groeide ook ten opzichte van zijn voorganger. Met een wielbasis van 2.80 meter en minimaal 765 liter bagageruimte is er genoeg plaats voor vijf of zeven personen. Bakjes in alle hoeken en gaten, een verschuifbare middentunnel, de neerklapbare bijrijdersstoel en een gekoelde dashbordlade maakt het MPV-feestje compleet.
Espace-dashboard
Niet te missen is hoe Renault de Grand Scenic veel gelikter heeft gemaakt. Het design van het Franse merk is onder leiding van Laurens van den Acker stijlvol en modern gemaakt, zonder dat de 20 inch wielen inboeten aan comfort, zo is de belofte. Het ontwerp van het dashboard heeft overigens veel weg van de Espace, die in alle opzichten baas boven baas blijft.
Hybrid
De Grand Scenic heeft echter samen met de Megane de primeur om de dCi 110 Hybrid Assist te verwelkomen, een 110 pk diesel die ondersteund wordt door een elektromotor. Verbruikcijfers zijn nog niet bekend, wel weten we dat het gamma verder bestaat uit de dCi 130/160 en de TCe 115/130, al dan niet met EDC-automaat.
In het najaar komt de nieuwe Grand Scenic samen met de Scenic op de markt en weten we wat hij moet gaan kosten.