Renault trekt Clio naar hoger plan
Renault kan de Clio als een succesnummer beschouwen. In veel Europese landen boekt de Fransoos het ene verkooprecord naar de andere. Op Nederlandse bodem is de Clio niet te missen omdat hij kon meeliften op de 14% bijtellingsboot. Nu is er de vernieuwde Clio.
Luxere sfeer
De facelift tilt het model naar een hoger plan. Zo is het interieur opgewaardeerd met nieuwe materialen en bekledingssoorten waardoor de sfeer luxer aanvoelt. Bovendien is de Clio ook luxer geworden met de komst van BOSE-audio, drie soorten infotainmentsystemen (Media Nav, R-Link en R&GO), doen LED-koplampen met C-vormige dagrijverlichting intrede en zien we meer chroomafwerking. Praktisch zijn ook de parkeersensoren aan de voorzijde, de optionele parkeercamera en de parkeerassistent, waarmee de Clio zelf kan inparkeren.
Motorenkeuze
Onderhuids brengt Renault geen grote wijzigingen aan, al breidt het motorpalet zich voor Nederland uit met de dCi 110 diesel en de TCe 120 voorzien van een handbak. Die laatste was tot nu toe alleen leverbaar met automaat. De TCe 90e en dCi 90 van weleer zijn opnieuw van de partij.
Prijzen
Renault maakt deze zomer bij het openen van de orderboeken de prijzen bekend. Na de zomer komen de eerste exemplaren van de vernieuwde Clio naar Nederland.