Bijtelling besparen op topniveau
BMW
De BMW 7 Serie plug-in hybride is er als 740e en 740Le, al dan niet met vierwielaandrijving. De ‘instapper’ 740e kost nauwelijks meer dan de voordeligste dieseluitvoering: 93.500 euro. In combinatie met 15% bijtelling is de stekkerversie van de toplimousine daarom zeer interessant voor de zakelijke rijder, zowel in aanschaf als in netto bijtelling. In ruil voor deze unieke positionering heeft de BMW wel 'slechts' een viercilinder benzinemotor. Dankzij de combinatie met de elektromotor komt het totaalvermogen alsnog op 252 pk.
Audi Q7 e-tron
Ook de kaarten van Audi Q7 e-tron staan er goed voor. De plug-in hybride met dieselmotor heeft een cataloguswaarde a 85.000 euro die nauwelijks afwijkt van de reguliere 3.0 TDI, terwijl de uitrusting iets rijker is. Ook deze SUV profiteert van 15% bijtelling en dus kan de Audi-dealer goed zaken doen met de leaserijder.
Volvo XC90 T8
Bij de Volvo is de XC90 Twin Engine T8 niet de voordeligste optie binnen het gamma - hij kost 78.495 euro - maar dat maakt de netto bijtelling van 391 euro meer dan goed. Zijn 408 pk sterke aandrijflijn met viercilinder benzinemotor, een elektromotor en vierwielaandrijving maakt het mogelijk om maximaal 50 kilometer elektrisch te rijden.
2017
In 2017 vallen alle genoemde auto’s in de 22% bijtellingscategorie. Met name de BMW 7 Serie en de Audi Q7 blijven daardoor competitief ten opzichte van de reguliere versies. De berijder profiteert tegelijkertijd van zaken die plug-in hybrides kenmerken: comfortabel elektrisch rijden, standverwarming en veel vermogen.