Skoda, BMW en Opel steeds populairder
Verkoopsucces
Met name Opel en Skoda scoren diepgroene cijfers. In de periode januari-september 2016 wist Opel 31% meer auto’s aan particulieren en leasemaatschappijen te verkopen. Eerder berichtten we al dat dit met name door de Karl, Astra en Corsa is bereikt.
Skoda steeg tot nu toe ruim 17% in de statistieken en weet met de Fabia, Octavia en Superb goed in de smaak te vallen. Daar komt begin volgend jaar de veelbelovende Kodiaq bij. Daar is nu al flinke interesse in. BMW noteert de kleinste plus in de statistieken maar mag met een groei van 1% niet klagen, nu de meeste andere merken juist licht dalen.
Dalers
Peugeot en Citroën kennen een grotere daling in de autoverkoop; zij moesten het in 2015 flink hebben van modellen met 14% bijtelling - zoals de Peugeot 308 en Citroen C4 Cactus - maar weten dit nog niet te compenseren met nieuwe of andere modellen, zoals Renault dat wel lukt. Toch zit PSA niet stil want de komende tijd kunnen we de nieuwe Citroen C3 verwachten, evenals de Peugeot 3008 en 5008.