Macan aantrekkelijk met viercilinder
Bij die nieuwe basisversie ligt voorin een 2.0-liter turbomotor, die speciaal voor de Macan werd ontwikkeld. De motor levert 252 pk, 370 Nm en heeft standaard een zeventraps PDK-transmissie. Dat het maar een viercilinder is, betekend niet dat de basis-Macan nu langzaam is. De sprint van nul naar honderd gaat in 6,7 seconden en de topsnelheid ligt op 229 km/h. Standaard heeft de auto een sportonderstel en vierwielaandrijving met Porsche Traction Management. Porsche Active Suspension Management is optioneel.
Niet zo basic
Het mag dan wel de nieuwe basisversie zijn, maar dat betekent niet dat ie kaal is. Zo heeft hij standaard achtvoudig elektrisch verstelbare voorstoelen, deels alcantara interieur en de nieuwste generatie van het Porsche Communication Management. Verder is de achterklep elektrisch te bedienen en is er een assistent om je binnen de rijbaan te houden.
Prijsje
De motor werd ontwikkeld om zowel sportief als efficiënt te zijn. Volgens de NEDC testmethode verbruikt de viercilinder Macan op z’n zuinigst 7,2 l/100 km. Hij staat in de showroom voor 69.400 euro en is per direct leverbaar. Met de komst van deze nieuwe instapversie beginnen de leaseprijzen voor de Macan bij 1.004 euro.